Widzenie głębi jednym okiem

18 marca 2008, 08:48

Zwierzęta, a więc i ludzie, postrzegają głębię dzięki temu, że mają dwoje oczu. Ponieważ sztuka ta udaje się także w przypadku wykorzystania tylko jednego oka, naukowcy zastanawiali się, jak to możliwe. Wszystko stało się jasne, gdy badacze z Uniwersytetu w Rochester zidentyfikowali niewielką część mózgu, która przetwarza obraz z jednego oka, ruch ciała i ruch gałki ocznej (Nature).



© Ed Fladung

Gracz - zdrowy fizycznie, niekoniecznie psychicznie

19 września 2008, 10:43

W powszechnie panującej opinii, miłośnik gier komputerowych, który całe dnie spędza przed ekranem, szybko zamieni się w otyłego okularnika o słabej kondycji.


Jednak nie Szekspir

25 marca 2009, 14:50

Profesor Katherine Duncan-Jones z wydziału filologii angielskiej Uniwersytetu w Oxfordzie stwierdziła, że rzekomy portret Williama Szekspira, o którym niedawno informowaliśmy, niemal na pewno przedstawia kogoś innego.


Tajemnica obciętego ucha wyjaśniona?

4 stycznia 2010, 10:52

Martin Bailey, autor książki o Vincencie van Goghu oraz organizator dwóch poświęconych mu wystaw, znalazł dowody potwierdzające, że artysta obciął sobie ucho, gdy dowiedział się, iż jego brat Theo, od którego był zależny finansowo i emocjonalnie, zamierza się ożenić (The Art Newspaper).


Fotoniczne 50Gb/s Intela

27 lipca 2010, 19:39

Intel poinformował o dokonaniu niezwykle ważnego kroku na drodze do zastąpienia podzespołów elektronicznych układami fotonicznymi. Koncern pokazał prototyp pierwszego w historii bazującego na krzemie łącza optycznego ze zintegrowanym laserem. Już w tej chwili jest ono w stanie przesyłać dane na duże odległości z prędkością 50 gigabitów na sekundę.


Pantofelek w roli Pac-Mana

16 stycznia 2011, 19:52

Podczas, kiedy grafika komputerowa coraz bardziej przypomina życie, naukowiec ze Stanford University poszedł w drugą stronę i zastąpił generowaną grafiką prawdziwym życiem i żywą postacią, bohaterem gry uczynił bowiem znane ze szkolnej biologii - pantofelki.


NVIDIA Quadro w służbie motoryzacji

30 czerwca 2011, 11:02

NVIDIA opublikowała interesujące studium przypadku, opisujące wykorzystanie technologii iray i karty graficznych podczas prac nad wizualizacjami aut koncernu Mercedes Benz. Ceniony grafik komputerowy Jeff Patton podzielił się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi pracy z rozwiązaniami NVIDII


Czego potrzebują fotorealistyczne gry 3D?

13 lutego 2012, 11:41

Tim Sweeney, założyciel firmy Epic Games stwierdził podczas zakończonej właśnie konferencji DICE Summit, jeszcze za naszego życia doczekamy fotorealistycznych gier 3D renderowanych w czasie rzeczywistym. Sweeney zauważył, że każde kolejne udoskonalenie techniczne pojawiające się w grach od Ponga po Crisis wiedzie nas ku takim właśnie grom.


Pozew za czaszkę z Indiany Jonesa

10 grudnia 2012, 19:09

Dr Jaime Awe, dyrektor Instytutu Archeologii Belize, złożył w imieniu swojego państwa w sądzie federalnym stanu Illinois pozew przeciwko firmom związanym z produkcją i dystrybucją "Indiany Jonesa i Królestwa Kryształowej Czaszki". Lucasfilm, Disney i Paramount Pictures miałyby czerpać profity z wykorzystywania repliki przypominającej artefakt skradziony z Belize kilkadziesiąt lat temu. Jest o co walczyć, bo obraz zarobił brutto ok. 786 mln dolarów.


Asus prezentuje nowy tablet

5 września 2013, 17:25

Transformer Pad TF701T to 10,1-calowy tablet z systemem Android, ekranem IPS w rozdzielczości 2560x1600 oraz wydajnym, czterordzeniowym procesorem NVIDIA Tegra 4 i lekką przenośną stacją dokującą z gniazdem USB 3.0.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy